Město Neveklov

Rodiny s dětmi

Stezka rytíře Adama Řepy

Po Neveklově se můžete s dětmi projít stezkou rytíře Adama Řepy. Za splnění úkolů z hracího plánu, který je k vyzvednutí v informačním centru, dostanou malí návštěvníci odměnu. Trasa je dlouhá cca 1 km.

Za "Kapkou štěstí" (cca 6 km)

Čeká Vás krásný výšlap lesem s nádhernými výhledy na Neveklov. Na půli cesty u studánky V Koutech, kde můžete ochutnat vodu jedinečné kvality, stojí soška patrona této studánky – Kapka štěstí – když jí pokropíte vodou ze studánky, můžete si něco přát a ona vám to do roka splní.
Trasa: z Neveklova vyrazíme po zelené směr Maršovice - dřevěná socha Krista s posezením – hájovna – studánka – dále po silnici nahoru, jakmile vyjdeme z lesa, dáme se doprava po staré silničce – nikam neuhýbáme, držíme se vpravo (zelená uhýbá vlevo – tu opustíme) a až vyjdeme z lesa, tak jdeme podél něho z kopce až do Neveklova.

Za rozhlednou na Neštětickou horu (cca 10 km)

Příjemný výšlap na starou rozhlednu, kterou stojí za to ji vidět, ač je výhled z ní omezen pouze na jednu světovou stranu. Cestou s možností odbočit za krásným kostelíčkem sv. Václava na Chvojínku, kde se natáčel film Kytice. Jde se jen po menších silničkách, jinak přírodou. Neštětická hora je také proslulá tím, že se tu kdysi těžilo zlato.
Trasa: po červené směr Benešov – Dubovka – výhled na kostelíček na Chvojínku – samota Roháč – vpravo po silnici k autobus. zastávce, zde uhneme vlevo – po žluté (strmější cesta) či po upravené kamenné cestě dojdeme až k rozhledně – dolů se dáme po cestičce, která vede hned od vchodu rozhledny a po chvíli protíná upravenou kamennou cestu – vede příkře dolů až do vesnice Chvojínek – zde u prvních domů se dáme vpravo po cestě (či můžeme vyběhnout po silnici nahoru do vsi a pokochat se kostelíčkem sv. Václava a zase se vrátit) – půjdeme cestou mezi křovím, pak polní cestou, na rozcestí se dáme vlevo a pokračujeme polní cestou až k chatové osadě Šibinka, kde (jak název napovídá) stávala kdysi šibenice – seběhneme kopec a jsme opět v Neveklově.

Za stromem Dubákem (cca 3 km)

Nenáročný výšlap skrz tloskovský park, kolem zámku, krásnou třešňovou alejí na kopec Měsíček, kde je úžasný výhled na Neveklov a zámek Tloskov, dále podél lesíka k tomuto záhadnému stromu Dubáku, který se pyšní vlastní hlavou s možností pokračovat cca 1km na koňskou farmu Heroutice.
Trasa: z Neveklova po červené směr Živohošť – benzínka – park – zámek – třešňová alej – strom Dubák – další odbočka vpravo (již mimo značení) vede do Heroutic.

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

Aktuální informace v mobilní aplikaci zdarma ke stažení: