Město Neveklov

Cyklovýlety

Neveklov se nachází na známé cyklotrase Greenways Praha-Vídeň

Cyklotrasa nejen pro zamilované aneb Jedeme na Drahoušek, drahoušku! (cca 20 km)

Na kopci Drahoušek stojí stejnojmenná rozhledna, ze které uvidíte krásný kraj Neveklovska a Sedlčanska. Navíc projedete Křečovicemi – Vesničkou mou střediskovou - a možná i potkáte Otíka!
Trasa: z Neveklova po silnici kolem kostela směr Sedlčany – držíme se levé strany u kapličky i na křižovatce u lípy za městem – Spolí – Vlkonice – Křečovice – silnicí, kde se pan doktor tak rád kochal, dojedeme do Osečan – těsně před nimi u kapličky zahneme vlevo a cesta nás zavede až k rozhledně.

Romantické zámecké parky

Na kole se můžete vydat po 93 km dlouhém cyklookruhu s názvem Romantické zámecké parky (přes zámky Konopiště, Jemniště, Vlašim a Vrchotovy Janovice).

Za adrenalinem do Týnce nad Sázavou (cca 15 km)

V Týnci lze navštívit lanové centrum či si zapůjčit loď a sjet nejkrásnější úsek řeky Sázavy (vše v Bisportu).
Trasa: po greenways s možností na půli trasy odbočit vpravo do hřebčína Favory v Benicích, kde chovají kladrubské koně a spoustu dalších zvířátek v minizoo a kde se můžete občerstvit v místní restauraci.

Za kulturou na zámek do Jablonné nad Vltavou (cca 15 km)

Po méně frekventovaných silnicích dojedete až na nově zrekonstruovaný zámek v Jablonné s krásným parkem, který můžete navštívit.
Trasa: kousek po greenways směr Týnec – na první křižovatce za Tloskovem vlevo směr Jablonná – dále už jedeme pořád rovně – koňská farma Heroutice – Netluky – Jablonná – zpět na křižovatce za Jablonnou uhneme vpravo směr Stranný – Kelce – Bělice (držíme se levé strany, neuhýbáme) – na křižovatce znovu vlevo – Stranný – po hlavní silnici do Neveklova.

Za nádherným zámkem Sidonie Nádherné (cca 20 km)

Nedaleko Neveklova ve Vrchotových Janovicích stojí krásný, kdysi vodní zámeček, jehož poslední majitelkou byla Sidonie Nádherná. Expozice zámku je zasvěcená životu šlechty 19. stol. a zvonařství. Okolo zámku je krásný krajinářský park.
Trasa: z Neveklova po greenways směr Sedlčany – projedeme osadou Vráce – Hodětice – za nimi uhneme vlevo a hned vpravo do vesnice Sedlečko – Šebáňovice, kde se dáme vpravo – Mrvice – Vrchotovy Janovice – zpět: v Šebáňovicích uhneme vpravo – Strnadice – Maršovice – před odbočkou do Zderadic možno navštívit rozvalinu kradu Stejc (po zelené) – pokračujeme do Mstětic – Záhoří – Neveklov.

Za tajuplnou rozvalinou hradu Kožlí (cca 15 km)

U Janovického potoka stojí od pradávna tajuplný hrad lapků – Kožlí – nedaleko od něj krásná dřevěná kaplička a fungující vodní mlýn – to vše v zapomenutém kraji podél potoka s průzračnou vodou, kde žijí raci.
Trasa: z Neveklova směr Tisem – Tisem – serpentiny – pod nimi hned vlevo a dále po levé cestě (silničce) dojedeme až ke zřícenině – brod – uhneme vpravo – mlýn – dojedeme k silnici, kde uhneme vlevo – stoupáme až do Přibyšic, kde se držíme pravé strany a neuhýbáme dolů – po hlavní až do Neveklova.

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

Aktuální informace v mobilní aplikaci zdarma ke stažení: